بدن ایرانی مرجع آموزش بدنسازی و مکمل های بدنسازی و تغدیه

بدن ایرانی مرجع آموزش بدنسازی و مکمل های بدنسازی و تغدیه

بدن ایرانی مرجع آموزش بدنسازی و مکمل های بدنسازی و تغدیه

بدن ایرانی مرجع آموزش بدنسازی و مکمل های بدنسازی و تغدیه

متابولیسم چیست

متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن، مجموعه‌ای از فرآیندهای بیوشیمیایی است که بدن انسان از آنها برای تبدیل غذا به انرژی استفاده می‌کند. این فرآیندهای متابولیک شامل تنفس، خوردن و هضم غذا، انتقال مواد مغذی به سلول‌ها از طریق خون، استفاده از انرژی توسط ماهیچه‌ها، اعصاب و سلول‌ها و در نهایت از بین بردن مواد زائد از بدن هستند.

متابولیسم چیست
وقتی افرادی که رژیم می‌گیرند، در مورد سوخت و ساز بدن صحبت می‌کنند، معمولا چیزی از فرایندهای فیزیکی و شیمیایی نمی‌گویند. اغلب افراد از اصطلاح «متابولیسم» برای تعریف نرخ سوزاندن کالری در بدن استفاده می‌کنند. این نرخ، سرعت تبدیل غذا به انرژی (کالری) و سرعت مصرف این انرژی را برای انجام امور روزانه شامل می‌شود. سرعت سوزاندن کالری و انرژی در بدن انسان، شاخص متابولیک نامیده می‌شود.
سوخت و ساز بدن انسان به صورت روزانه و بسته به سطح فعالیت‌های او تغییر می‌کند، اما شاخصمتابولیسم پایه نسبتا ثابت باقی می‌ماند. این شاخص به تعداد کالری‌هایی اشاره دارد که بدن شما برای انجام فعالیت‌های حیانی مانند تنفس و گردش خون به آن نیاز دارد. شاخص متابولیسم پایه از مهم‌ترین عوامل موثر بر سوخت و ساز کلی بدن است.
شاخص متابولیسم پایه من چقدر است؟
راه‌های مختلفی برای تعیین سطح شاخص متابولیسم پایه شما وجود دارد. دقیق‌ترین راه برای اندازه‌گیری این شاخص، آزمایش دادن است. برخی از مراکز بهداشتی در ازای دریافت هزینه شاخص متابولیک شما را اندازه‌گیری می‌کنند. اما شما می‌توانید شاخص متابولیسم خود را با استفاده از یک ماشین حساب محاسبه کنید.
اگر به محاسبات ریاضی علاقه دارید، می‌توانید معادله هریس-بندیکت برای محاسبه شاخص متابولیسم پایه خود کمک بگیرید:
در آقایان: شاخص متابولیسم پایه = 88.362 + (13.397× وزن به کیلوگرم) + (4.799 × قد به سانتی‌متر) - (5.677 × سن به سال)
درخانم‌ها: شاخص متابولیسم پایه = 447.593 + (9.247× وزن به کیلوگرم) + (3.098 × قد به سانتی‌متر) - (4.330 × سن به سال)
البته، سوخت و ساز کلی بدن شما به سایر فرآیندهای متابولیک مانند غذا خوردن، ورزش کردن و فعالیت‌های روزانه نیز بستگی دارد.
چرا سوخت و ساز بدن من کند است؟
سوخت و ساز بدن هر کسی متفاوت است. شاید تعجب کنید که چرا متابولیسم بدن سایر افراد سریع‌تر از متابولیسم بدن شما است. دلایل بسیاری وجود دارد. در واقع، عوامل بسیاری بر سوخت و ساز بدن اثر می‌گذارد.
سن: سوخت و ساز بدن با افزایش سن کند می‌شود.
جنسیت: آقایان به طور کلی از سطح متابولیسم بالاتری از خانم‌ها برخوردارند.
سایز بدن: افرادی که سایز بزرگ‌تری دارند، کالری بیشتری می‌سوزانند.
دمای بدن: سوخت و ساز بدن در مواجهه با درجه حرارت بالا افزایش می‌یابد.
مصرف کافئین یا ترکیبات محرک: سوخت و ساز بدن پس از مصرف ترکیبات محرک مانند کافئین افزایش می‌یابد.
هورمون‌ها: اگر هورمون تیروئید به اندازه کافی در بدن تولید نشود، سطح متابولیسم تغییر پیدا می‌کند.
بارداری: خانم‌هایی که باردار هستند ، متابولیسم سریع‌تری دارند.
خوردن غذا: اگر به اندازه کافی غذا نخورید، سوخت و ساز بدن‌تان کند خواهد شد.
فرم بدنی: توده‌های عضلانی فاقد چربی حتی در حین استراحت نیز کالری می‌سوزانند.
شدت فعالیت‌ها: اگر در طول روز تحرک داشته باشید، بدن‌تان کالری بیشتری می‌سوزاند.
چطور می‌توانم با تغییر سوخت و ساز بدن وزن کم کنم؟
برخی از عوامل دخیل در سوخت و ساز بدن قابل تغییر هستند و برخی دیگر نه. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید سن و یا جنسیت خود را تغییر دهید. اما چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با تغییر دادن آنها به افزایش متابولیسم بدن‌تان کمک کنید. این عوامل شامل موارد زیر هستند:
ورزش: بدن در حین ورزش کالری بیشتری می‌سوزاند. حتی یک تمرین آسان نیز سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. با این حال، تمرینات پرفشار کالری بیشتری می‌سوزانند.
فعالیت‌های روزانه: وقت ورزش کردن ندارید؟ پس در طول روز بیشتر تحرک داشته باشید. فعالیت‌های ساده روزانه مثل راه رفتن، بالا رفتن از پله، باغبانی و کارهای خانه باعث می‌شوند که سوخت و ساز بدن افزایش یابد.
عضله‌سازی: شما می‌توانید با بهبود فرم بدنی‌تان کالری بیشتری بسوزانید. تمرینات قدرتی و استقامتی کمک می‌کنند که عضلات خود را قوی‌تر کنید و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید، حتی اگر در حال استراحت باشید.
مصرف به اندازه کالری: مصرف بیش از حد کالری می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. اما اگر به اندازه کافی کالری دریافت نکنید هم سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین از مصرف به اندازه کالری مطمئن شئید تا سوخت و ساز بدن شما تداوم داشته باشد.
سوخت و ساز بدن روز به روز تغییر می‌کند. اما اگر بتوانید سوخت و ساز بدن خود را به طور منظم تحت کنترل بگیرید، کاهش وزن و حفظ وزن ایده‌آل برای شما آسان‌تر خواهد شد.

بدن ایرانی تعریف خود را از متابولیسم چیست این گونه بیان میکند :

http://badaneirani.com/what-is-metabolism/

خوردن آب هنگام ورزش درست است یا خیر

خوردن آب هنگام ورزش درست است یا خیر

نوشیدنی های ورزشی امروز در این پست ،کارشناسان تغدیه، درباره نوشیدن مایعات برای کسانی که ورزش میکنند تو صیه هایی را ارائه کرده اند که باهم میخوانیم

بطور کلی اگر انجام تمرینات ورزشی فردی بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد مطمئنا باید به خوردن آب هنگام ورزش ادامه دهید

.

چرا خوردن آب هنگام ورزش مهم است؟

گر آب از دست رفته بدن بر اثر تعریق را نتوانیم با نوشیدن مقادیری آب و مایعات تا حدی جبران کنیم منجر به افزایش درجه حرارت بدن شده و در نتیجه فشار وارده بر سیستم قلبی- عروقی افزایش می‌یابد، زیرا قلب مجبور می‌شود بیشتر و تندتر از حد معمول کار کند، غلظت خون زیاد شده و قلب باید تندتر از همیشه کار کرده و در نتیجه ضربان قلب افزایش می‌یابد.

اگر تعریق سبب از بین رفتن ۲ درصد از وزن بدن ‌شود، منجر به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی کارآیی بدن حین ورزش کردن می‌شود. زمانی که بدن بر اثر تعریق دچار کم‌آبی می‌شود ورزش کردن سخت‌تر می‌شود و از آنجایی که توان و طاقت فرد کاهش می‌یابد فرد خیلی زود دچار خستگی شده و ادامه ورزش برای او سخت می‌گردد.

در موارد شدیدتر نیز منجر به بروز حالت تهوع و بی‌حالی ناشی از بالا رفتن درجه حرارت بدن و گرمای زیاد می‌شود. برخی می‌گویند می‌توان بدن را عادت داد به اینکه ورزش کند بدون اینکه آب بیشتری بنوشد، زیرا در این صورت بدن، خود را با کم آبی وفق می‌دهد؛ این یک باور غلط و اشتباه می‌باشد، زیرا در این صورت خطر بروز مشکل برای سلامت فرد ورزشکار افزایش می‌یابد و نباید از این مسئله غافل شد.

چرا هنگام ورزش کردن، عرق می‌کنیم؟

به محض اینکه شروع به ورزش می‌کنیم، مایعات موجود در بدن با عمل تعریق به تدریج کاهش می‌یابد. عرق کردن یکی از عملکردهای مهم و ضروری بدن ایرانی می‌باشد. عرق کردن سبب می‌شود گرمای اضافی که حین ورزش در بدن تولید شده، کاهش یابد و در نتیجه درجه حرارت بدن را در حد تعادل نگه دارد؛ در غیر این صورت افزایش بیش از حد درجه حرارت بدن سبب مرگ ناگهانی می‌گردد. از طرفی میزان از دست رفتن آب بدن علاوه بر درجه حرارت و میزان رطوبت محیط، به شدت و سختی ورزش و همچنین طول مدت ورزش بستگی دارد؛ بنابراین مقدار آبی که بدن در اثر تعریق از دست می‌دهد ممکن است بیش از حد معمول بوده و به ۵۰۰ میلی‌لیتر در ۳۰ دقیقه نیز برسد. عمل تعریق در افراد چاق بیشتر بوده و همچنین برخی از افراد نسبت به سایرین بیشتر عرق می‌کنند.

علائم هشدار دهنده ناشی از کم آبی بدن علائم اولیه

• احساس بی‌حالی و کم‌ آوردن انرژی

• بروز خستگی زودرس حین ورزش کردن

• احساس گرمای بیش از اندازه • سرخ شدن پوست

• کم شدن حجم ادرار و همچنین تیره رنگ شدن آن

• بروز حالت تهوع اقدامات لازم در صورت بروز چنین علائمی متوقف کردن ورزش و نوشیدن ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر آب یا نوشیدنی‌های ورزشی هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. علائم پیشرفته

• ایجاد سردرد آزار دهنده

• احساس سرگیجه

• احساس تنگی نفس و به سختی نفس کشیدن اقدامات لازم متوقف کردن ورزش و نوشیدن ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر آب هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و معاینه شدن توسط پزشک و یا کارشناس مربوطه. اثرات ناشی از کم‌آبی بدن • افزایش یافتن درجه حرارت بدن

• ورزش کردن سخت و دشوار می‌شود

• افزایش ضربان قلب

• ایجاد سردرد، گرفتگی عضله و بروز حالت تهوع

• کاهش یافتن تمرکز

• کاهش یافتن توانایی فرد در انجام تمرینات ورزشی

• احساس خستگی زودرس و از دست دادن بنیه و نیرو به عضلات خود آبرسانی کنید کم آب شدن بدن نه تنها سبب کاهش توانایی و طاقت ورزشکار می‌شود، بلکه قدرت و استقامت او را نیز کاهش می‌دهد.

محققان در تحقیق انجام شده بر روی ۱۰ ورزشکار جوان وزنه‌بردار دریافتند زمانی که این افراد بدن‌شان دچار کم‌ آبی می‌شد میزان وزنه‌ای که می‌توانستند بلند کنند در مقایسه با زمانی که بدن خود را آبرسانی می‌کردند، بطور چشمگیری کاهش می‌یافت (حدود ۶ کیلوگرم) بنابراین با نوشیدن آب و مایعات کافی حین ورزش کردن علاوه بر آبرسانی بدن، عضلات و ماهیچه‌های خود را نیز آبرسانی و تقویت کنید.

خوردن آب هنگام ورزش

اهمیت خواب برای ورزشکاران

 به تصور برخی از مردم خواب عاملی برای تقویت روحیه و بهتر شدن حال آدم یا از بین رفتن پف زیر چشم است ، اما اهمیت خواب در زندگی انسان بسیار فراتر از این عوامل است و به باور دانشمندان خواب منظم و کافی بخش مهمی از یک زندگی سالم است و می‌تواند برای قلب، وزن، ذهن و خیلی چیزهای دیگر مفید باشد. 


محققان دریافتند که خواب کافی و منظم نقش مهمی در فرونشاندن التهابات ، جلوگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، سکته ، ابتلا به دیابت ، ابتلا به آرتروز و پیری زودرس و استرس دارد.همچنین خواب کافی و مناسب تاثیر زیادی بر تقویت خلاقیت های فردی و کاهش اشتهای کاذب دارد. 

اهمیت خواب برای تمامی افراد جامعه مشخص است ،اما در این میان خواب کافی برای ورزشکاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا رابطه مستقیمی با عملکرد آنان دارد. 

به توصیه پزشکان ورزشی و کارشناسان تربیت بدنی حداقل شش تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز برای افراد ورزشکار و غیرورزشکار توصیه شده است که البته این موضوع تاحدودی به ژنتیک فرد و ساختار جغرافیایی و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند نیز برمی‌گردد.
 
کمبود خواب می‌تواند یک ورزشکار حرفه‌ای را ازقهرمانی و کسب نتایج خوب در  مسابقات دور کند .البته این بدان معنی نیست که خواب به تنهایی برای قهرمانی کافی است .بلکه اگر ورزشکار تمرین و خواب خود را خوب انجام داده باشد و سلول‌هایش بازیافت کافی را داشته باشند، عملکردش خیلی بهتر از ورزشکاری است که  استراحت کافی نداشته و قبل از مسابقه در استرس به سر برده است. 

توصیه شده که زمان خواب در ساعات اولیه شب اتفاق باشد چرا که اگر ورزشکاران اول شب بخوابند، صبح زود بیدار شده و این موضوع موجب می‌شود عضلات فرد با تمریناتی که در طول روز می‌خواهد انجام دهد، سازگارتر باشد. خواب روز می‌تواند مکمل خواب شب باشد ولی درمان نیست و هیچ وقت توصیه نمی‌شود که فرد شب کمتر بخوابد و روز را جایگزین آن کند. 

نتایج مطالعات و تحقیقات دانش پژوهان دانشگاه استانفورد در آمریکا نیز حکایت از آن می کند اهمیت خواب کافی سبب ارتقای عملکرد های ورزشی و ورزشکاران می شود . دانش پژوهان دانشگاه استانفورد در پژوهشی که بر روی چند تن از ورزشکاران فوتبالیست به مدت 7 تا 8 هفته انجام داده ، به این نتیجه رسیدند که آندسته از فوتبالیست هایی که طی این مدت دستکم ۱۰ ساعت در شب خوابیده ، زمان دویدن آنها افزایش یافته، در روز دچار خستگی کمتری شده و استقامتشان نیز بالاتر رفته است ، نتایح این تحقیق یافته‌های تحقیقات قبلی که بر روی بازیکنان تنیس و شناگران انجام شده بود را تایید کرد. 

افزایش انرژی با خوابیدن  
در مطالعه ای در دانشگاه  نورس وسترن، محققین رابطه بین خواب و تمرینات را بررسی کردند و  دریافتند زمانی طولانی برای به خواب رفتن و مدت زمان خواب کمتر، بر عملکرد ورزش در اجرای تمرینات روز بعد تأثیرگذار است. دیگر مطالعه انجام شده در دانشگاه استنفورد بر روی بازیکنان بسکتبالیست  برای اهمیت خواب برای ورزشکاران  بیانگر این بود که افزایش زمان خواب سرعت حرکت، دقت و احساس خوب بودن را در بازیکنان را افزایش داده است. اگر شما خسته و کسل هستید، احتمالا" انرژی و انگیزه کمتری در طی فشار تمرینات خواهید داشت. 
 
تاثیر خواب بر روی هورمون های سوخت و ساز  
شبکه پیچیده ی هورمون های بدن نشانه های مختلفی از سیستم بیولوژیک بدن بوده که همراه با خوابیدن نقش مهمی را در بدن بازی می کند. برنامه خواب نامنظم و محرومیت از خواب می تواند تأثیر منفی بر سوخت و ساز داشته باشد، برخلاف این تأثیر، خواب می تواند بر عملکرد بدن و نگهداری وزن مناسب و سالم مؤثر باشد. 

نداشتن استراحت و خواب کافی باعث کاهش حساسیت انسولین، افزایش خطر افزایش وزن و دیابت را به دنبال دارد. سطوح هورمون رشد کاهش یافته و بدن در ترمیم و تقویت عضلات بازدهی کمتری خواهد داشت. سطوح هورمون هایکاهش اشتها بدن تغییرکرده  و شما را بیشترگرسنه می کند. همچنین سطوح کورتیزول افزایش یافته، بر میزان قند خون، عضلات و استخوان ها،  دوره درمان بدن و سوخت و ساز تأثیر می گذارد. 
 
خواب به عضلات شما کمک می کند 
یکی از نقش های کلیدی استراحت ذخیره سازی بافت ها در سطوح سلولی و درمان آسیب ها است. هورمون رشد در طی خواب بیشترین ترشح را دارد که برای ترمیم بافت ها، عضلات  و رشد عضلات استفاده می شود. یک مطالعه توسط محققین نیوزلند، بیانگر این بود که اختلالات در  ریکاوری بدن بعد از تمرینو انباشتگی گلیکوژن بعد از محرومیت خواب، باعث کاهش عملکرد و انرژی می شود. فرآیندهای که در زمان استراحت رخ می دهد، برای بدنسازی  و برایریکاوری بدن بعد از تمرینات سخت و شدید خیلی مهم می باشند. کاهش خواب باعث کاهش دستیابی شما به اهدافتان شده و بر عملکرد فردای شما تاثیرگذار می باشد. 

تاثیر خواب در تغذیه سالم و صحیح  
یک ذهن استراحت کرده در مقایسه با ذهن خسته، ظرفیت آگاهی بیشتری برای اجتناب از رژیم های غذایی سخت و ضعیف کننده دارد همچنین ذهن خسته غذاهایی با کربوهیدرات، شکر و نمک بالا را بیشتر از گزینه های سالم به دلیل اختلال در تصمیم گیری ترجیح می دهد. نتیجه مطالعات نشان می دهد که فرد محروم از خواب تمایل بیشتری  برای مصرف کالری در آخرشب دارد، اما خواب مناسب باعث می شود در آخر شب کالری اضافه دریافت نکنید و  برنامه تمرینی شما را در مسیر درست نگه می دارد. 

عادات خواب خود  را بهبود ببخشید  
زمان خواب و بیداری خود را هر روز در زمان مشخص حتی در آخر هفته  تنظیم کنید. تلویزیون، کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه را خارج از اتاق خواب تان قراردهید، اتاق خواب تان را تاریک کنید و اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، از موسیقی آرامش بخش، صدای طبیعت، کتب صوتی استفاده کنید. مصرف روزانه میزان کافئین را چک کنید، زیاده روی در مصرف کافئین (انواع چای و قهوه) باعث اختلال در خواب می شود. 

لینک زیر در مورد اهمیت خواب برای ورزشکاران و اهمیت خواب به طور مفصل توضیح داده شده

ورزش کردن در فضای باز را جدی بگیرید

متخصصان آمریکایی در یک بررسی جدید دریافتند ورزش در فضای باز و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب(heart health) دارد.

 

به گزارش بدن ایرانی، در این بررسی متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز به این نتیجه رسیدند که ورزش و سطح ویتامین D رابطه‌ای تعاملی با یکدیگر دارند که به کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی کمک می‌کند.

 

"ارین میچوز" یکی از محققان این مطالعه گفت: در ورزش در فضای باز بررسی پرسشنامه و سوابق پزشکی ۱۰ هزار و ۳۴۲ فرد بزرگسال مورد ارزیابی قرار گرفت. تمامی این افراد در شروع مطالعه به لحاظ بیماری‌های قلبی و عروقی در سلامت کامل بودند.

 

محققان از این افراد درخواست کردند تا به پرسش‌هایی در مورد میزان ورزش در فضای باز و زمانی را که هر روز صرف ورزش می‌کنند پاسخ دهند. همچنین طی این آزمایشات سطح ویتامین D خون در تمامی شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری شد.

 

به گزارش نیچر ورلد نیوز،‌ محققان(researchers) در بررسی‌های انجام گرفته مشاهده کردند بین سطح ورزش کردن و ویتامین D رابطه مستقیمی وجود دارد. هر چه میزان فعالیت بدنی بیشتر باشد سطح ویتامین D موجود در خون هم بالاتر است. همچنین مشخص شد افرادی که از بالاترین سطح ویتامین D برخوردارند کمتر احتمال دارد در آینده دچار بیماری قلبی – عروقی شوند.

ورزش در فضای باز

خوراکی هایی برای کاهش اشتها

 با این خوراکی ها می توانید کاهش اشتها و کاهش احساس گرسنگی را برای خود به ارمغان بیاورید. تقریبا همه آنهایی که قصد لاغر شدن دارند، به دنبال یافتن بهترین و کارآمدترین راهکارها هستند. اما با اضافه کردن مواد غیرمشخص به غذای خود نمی تواند به طور معجزه آسایی باعث آب شدن چربی های اضافه بشوید. اما برخی از خوراکی ها هستند که وقتی آنها را درست و با هم مصرف می کنید باعث کاهش اشتها و کاهش احساس گرسنگی شما می شوند. 



1.    خوردن یک سیب به طور روزانه

برای نظم بخشیدن به اشتهای خود بهتر است خوراکی هایی مصرف کنید که فیبر بالایی دارند. غذاهای سرشار از فیبر خیلی دیر هضم می شوند و باعث می شوند تا مغز در برابر وسوسه غذاخوردن مقاومت بیشتری داشته باشد. در ضمن، غذاهای فیبردار باعث تثبیت میزان قند خون می شوند که کمک می کند تا متوجه شوید چقدر گرسنه هستید. با اضافه کردن حدود 14 گرم فیبر اضافه به غذای روزانه خود، می توانید میزان کالری را تا 10 درصد کاهش دهید. فیبر موجود در سیب و مرکبات کمک می کنند تا معده احساس پر بودن پیدا کند. بنابراین، برای میان وعده های خود پیش از شام می توانید از سیب به همراه کره بادام زمینی استفاده کنید. 


2.    انتخاب کربوهیدرات مناسب

دانه های لوبیا، عدس، موز سبز و سیب زمینی سرد در خود چه دارند؟ آنها سرشار از نشاسته و کربوهیدرات هایی هستند که به طور هضم نشده از معده عبور می کنند و در روده بزرگ تخمیر می شوند. این پروسه باعث انتشار اسیدی می شود که برای انرژی، چربی ذخیره شده در بدن (به ویژه پهلوها) را می سوزاند. بعلاوه، نشاسته باعث می شود تا به طور موقت احساس پر بودن داشته باشید و تا یک ساعت پس از مصرف، باعث کاهش اشتها و کاهش احساس گرسنگی میشود 

اگر برایتان سوال است که سیب زمینی گرم با سرد چه فرقی دارد باید بدانید وقتی سیب زمینی سرد می شود، مولکول های نشاسته در آن سفت تر می شود. اما با گرم کردن آنها دوباره این کریستال ها از هم باز می شوند. بهترین منبع نشاسته، سیب زمینی هندی، نخود فرنگی، نخود آبگوشتی و جو است.


3.    اضافه کردن مقداری سرکه

برای جلوگیری از دل ضعفه های میانِ وعده های غذایی، دو قاشق غذاخوری سرکه به غذاهای مملو از فیبر خود اضافه کنید. اسید استیک موجود در سرکه موجب کاهش میزان قند موجود در کوبوهیدرات ها می شود که از افزایش میزان قند خون نیز جلوگیری می کند. این کار باعث می شود تا لزوم مصرف میان وعده و اشتهای شما از بین برود. تحقیقات نشان داده اند افرادی که هنگام صبح با صبحانه خود یک و نیم قاشق غذاخوری سرکه سیب می نوشند، 250 کالری کمتر از دیگران غذا می خورند. 


4.    خوردن شکلات تلخ

آیا به دنبال غذای آرامش بخش می گردید؟ شکلات تلخ را انتخاب کنید. شکلات تلخ باعث فرونشاندن میل شدید به غذاخوردن در انسان می شود زیرا مغز را مملو از ایندورفین - نوعی ماده شیمیایی که باعث افزیش احساس شادی و آرامش در انسان می شود – می کند. تحقیقاتی ثابت کرده است زنانی که شکلات تلخ می خورند یا حتی آن را بو می کنند، میل کمتری به غذا خوردن دارند. 

خوردن شکلات همچنین باعث کاهش میزان قرلین  - هورمون گرسنگی – می شود. البته از این نکته برای مصرف بیش از حد شکلات استفاده نکنید. هر مربع 28 گرمی شکلات حدود 170 کالری و 12 گرم چربی دارد. بنابراین، خوردن هر که از آنها هنگامی که احساس گرسنگی می کنید باعث افزایش کالری در بدن شما می شود.


5.    فلفل قرمز و تند

اضافه کردن فلفل قرمز و تند به غذا باعث کمتر خوردن غذا می شود، البته این یک علاج قطعی نیست. تحقیقات نشان می دهد فلفل قرمز متناسب با احساس سوختگی در دهان، باعث کم شدن اشتهای شما می شود. اگر همیشه غذاهای تند مصرف می کنید و در برابر تندی فلفل ایمن هستید، این راهکار برای شما کارساز نیست. 

این سوزش زبان شماست که باعث کاهش اشتها می شود. اگر تصور می کنید مصرف فلفل های هندی باعث آب شدن چربی های اضافه می شود، سخت در اشتباه هستید. شاید مواد تشکیل دهنده آن باعث افزایش متابولیسم بدن شود اما فقط 20 کالری اضافه را از بین می برد. 


6.    بشقاب خود را پر کنید

یکی از روش های سیر شدن با کم غذا خوردن، گول زدن مغز است. باید به گونه ای عمل کنید که مغز احساس کند شما زیاد غذا خورده اید. تحقیقات نشان داده اند یکی از رازهای کاهش وزن، اندازه و حجم غذاست. به جای کم کردن میزان غذای خود غذاهایی مصرف کنید که حجم زیادی از بشقاب شما را اشغال می کند و در ضمن، کالری کمتری نیز دارد. 

غذاهای زیادی همچون سوپ های آبکی، میوه ها و سبزیجات هستند که حجم آب زیادی دارند. ابتدا این غذاها را پیش از غذای اصلی خود میل کنید. برایکاهش وزن این قوانین را رعایت کنید. این غذاها هم به زمان زیاد نیاز ارند هم حجم معده شما را پر می کنند. افرادی که اینگونه غذا می خورند، در هر وعده حدود 800 کالری کمتر از بقیه مصرف می کنند. 


7.    زیاد خوردن میوه کاج

اشتهای خود را با خوردن دانه های کاج کاهش دهید. روغن مفید و اسید پینولنیک این دانه ها به دو روش باعث کاهش اشتها و کاهش احساس گرسنگی می شوند: باعث تحریک هورمون هایی می شود که اشتها را کاهش می دهند و باعث می شوند تا غذاها برای مدت بیشتر در معده شما باقی بمانند در نتیجه زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت.

یافته های علمی ثابت کرده اند، دانه های کاج تا 36 درصد احساس گرسنگی را در فاصله زمانی چهار ساعته کاهش می دهند. این دانه ها چربی و کالری بالایی دارند در نتیجه آنها را به میزان زیاد مصرف نکنید.